[HSŁ] Rozwój osobisty vol 2

Kacper Szmigiel szmigielkacper w gmail.com
Śro, 29 Kwi 2020, 21:42:12 CEST

Coś się, coś się zepsuło i wysyłałem do Nikoli zamiast na listę, więc
wysyłam jeszcze raz.

Też miałem takie rozterki. Najważniejsze to zrozumieć 2 rzeczy:

1. Wbrew pozorom w tych całych konkuterach jest mało wiedzy domenowej,
czytaj: wiedza z jednego zakresu na 90% przyda się w wielu innych.
Rozumiesz jak działają procesor i pamięć? Super! Będzie Ci łatwiej
zarządzać pamięcią w C. Śmigasz w React jak żyd po pustym sklepie? Jeszcze
lepiej, bo przesiadka na Vue albo rozpoczęcie pracy w Node będzie
formalnością. Takie przykłady można można wymieniać do znudzenia. No i
trzeba się też pogodzić że raczej nikt z nas nie zostanie Denisem
Ritchie'm czy tam innym Torvaldsem - każda z gałęzi informatyki w ogóle
jest bardzo rozbudowana, a im głębiej poznajesz którąkolwiek z nich, tym
intensywniejsze jest wrażenie że tak na prawdę wiesz bardzo mało.

2. Podstawa to napierdalanie. Owszem, można zostać "fremework developerem",
odklepać swoje 8h i rozjebać się na kanapie jak żaba na liściu, ale prędko
zostanie się w tyle. Nie chodzi tu bynajmniej o uczenie się biblioteki
standardowej języka na pamięć albo czytanie o wywołaniach systemowych -
chociaż tak też można i niektórzy tak rzeczywiście robią. Z resztą sam
zacząłem naukę C od przeczytania "Język C" Praty od deski do deski, co
teraz uważam za stratę czasu. Należy się zagłębiać w to co się robi, starać
się zrozumieć jak coś działa "pod spodem" i dlaczego w ogóle działa,
zamiast tylko FRAMEWORK ROBI BRRRR HEHE PIP INSTALL

Moim zdaniem nie ma dużego sensu żeby ktokolwiek Ci wskazywał czego
konkretnie się uczyć - po prostu zgłębiaj się w to co aktualnie robisz,
staraj się rozkminić jak zrobić to lepiej, reszta przyjdzie sama :D

Pzdr,
Kacper

śr., 29 kwi 2020 o 17:30 Nikola Adamus przez Lodz <lodz w lists.hackerspace.pl>