[HSŁ] Koduj z Hakierspejsem

Nikola Adamus nikola.adamus w gmail.com
Wto, 21 Kwi 2020, 13:28:48 CEST

1. Forma: tekstowe tutoriale to tylko sugestia, ogranicza nas własna
wyobraźnia w tej materii. Warsztaty są super, ale nie mogą trwać dłużej niż
2-3h online (ze swojego nauczycielskiego doświadczenia wiem, że 3h to jest
maksimum, bo ludzie nie wysiedzą tyle przed kompem po prostu). Czyli np.
robimy repo na gicie z krótkim opisem z czym to jeść etc. i robimy
warsztaty przez 2h działając na nim. Prezentacje online są super, trochę
ogarniam do nich narzędzia (tylko one z kolei to jest max. 45minut,
dłuzej ludzie nie będą słuchać). Do warsztatów online mogę kogoś
przygotować, bo mam w tym doświadczenie.

2. Temat: jak najbardziej powinniśmy robić rzeczy, które sprawiają nam fun,
a nie wszystko jak leci. Mogę podpwiedzieć, co może być fajniejsze, a co
mniej fajne.

3. Człowiek człowiekowi nierówny ;) Co rozumiecie przez początki nauki
programowania? Czy to jest student/studentka pierwszego roku informatyki?
Osoba, która chcę się przebranżowić/właśnie się przebranżowiła,
przebranżowiłą się i już pracuje jakiś czas (jak np. ja?). To są zupełnie
inni ludzi z całkowicie innym zasobem wiedzy (na korzyść studentów, wiele
przebranżawiających się osób nie ma dobrego teoretycznego backgroundu i
mnie np. cholerne by się przydał, tylko nie wiem, jak to zrobić).

Jest dużo grupek fejsowych, mniejszych i większych skupiających ludzi
uczących się programowania, trochę ogólnych, trochę związanych z daną
technologią i można tam umieszczać informacje. Jest duża grupa "Programuj,
dziewczyno" skupiająca programistki (zarówno te doświadczone jak i dopiero
zaczynające swoją przygodę z programowaniem). Jestem na kilku, mogę
popodrzucać linki, użyć swoich innych kontaktów ;)

4. Ja mogę pomóc ogarniać rzeczy i promocję, ale musimy sobie ustalić kilka
rzeczy:

- kto jest naszym targetem?
- co chcemy powiedzieć? Jeden warszta/wykład, może jakiś krótki cykl?
Uważam, że na początku powinniśmy zacząć od czegoś małego, żeby zobaczyć
czy to w ogóle się sprawdza oraz  żeby mieć większą szansę na suckes (bo
wtedy ktoś przyjdzie z zewnątrz, spodoba się i opowie innym)
- wybrać osoby do opracowania danego tematu i platformę przekazu (na
webinary dobrze się sprawdza Google Meet, ale wymaga G Suite'a oraz pewnie
i tak wolimy coś bardziej open;P)