[HSŁ] Plakat

Jacek Wielemborek wielemborekj1 w gmail.com
Pią, 3 Kwi 2020, 13:07:42 CEST

pt., 3 kwi 2020 o 10:31 Beniamn Dudek przez Lodz
<lodz w lists.hackerspace.pl> napisał(a):

> Hej,
>
> Zakładam generalny wątek do omówienia spraw plakatu.
>
> Jutro spotykamy się na mumble. Mój brat ostatnio para się grafiką[1]. Proponuję zaprosić go na konferencje i powiedzieć mu co nas interesuje. Jeżeli zrobić coś fajnego to można by to wykorzystać, jeśli wyjdzie kloc to trudno. I tak się nadal uczy, więc czasu nie można uznać za zmarnowany ;).
>
> [1] jego stronka: dudekdesign.pl/
>
> PS: pisze to z jakiejs bieda web appki.
>
> Pozdrawiam,
> Beniamin

Hej,

Już pisałem na Telegramie - pomysł jak najbardziej popieram. Luźne
myśli, na temat tego jak to widzę - ale jestem otwarty na odchylenia:

1. Plakat czarno-biały drukowalny na A4, max A3 - chodzi o to, żebyśmy
mogli to wydrukować masowo na byle laserówce,
2. Odbiorca: ludzie, którzy o HSŁ nie wiedzą "przez przypadek". Raczej
nie normiki. Coś co można władować w kopertę A4 i wysłać do innych
HSów,
3. Plakat powinien zawierać przynajmniej: URL, logo, przekaz typu
"powstaliśmy / powstajemy / już istniejemy / jesteśmy biedni, daj
piniondz",
4. Luźny pomysł: w logo wrzucić QR code z naszym URLem (np w jeden z
kafelków) albo logo wpisać w QR code - ale na to nie mam pomysłu,
5. Luźny pomysł #2: wrzucić coś wartego odkodowania - jakiś base64,
hexdump, ROT13 czy wszystko naraz. Taki mikro-CTF Jeśli istnieje obawa
że nikomu nie będzie się chciało, możnaby poniżej tego
`b16encode(b64encode(b'dej piniondza'))` dać odbicie lustrzane, w
którym jest plaintekst. Nie wiem czy to ma sens, piszę pierwsze co
przychodzi mi do głowy..

W sumie może potrzebujemy dwa plakaty. Mam taką wizję, na którą
trzebaby ciut wydać kasy i/lub pieniędzy: wysłać do wszystkich szkół o
profilu informatycznym w Łodzi (albo nawet łódzkim) plakat, w którym
jest ciut więcej tekstu i wyjaśnienie, co my tu robimy, co mamy jako
członkowie HSŁ wspólnego i że chętnie przyjmiemy kogoś nowego - taki
komplet informacji, zachęcający do dołączenia. Wtedy byłby plakat
"hardcore" (samo logo i zakodowany tekst "micro-CTF") i "normik
friendly" ("daj znajomemu znać, że tu jest tutaj mocno piwniczą").

Co Wy na to?