[HSŁ] Składki na wynajęcie lokalu

Jacek Wielemborek wielemborekj1 w gmail.com
Śro, 1 Kwi 2020, 13:11:27 CEST

Hej,

Dzięki wielkie za wczorajsze spotkanie! Szczególne podziękowania dla
@kpc za fantastyczne protokołowanie :) W dobie ograniczania kontaktów
międzyludzkich, między jednym a drugim cotygodniowym spotkaniem
stęskniłem się tak bardzo, że ogłosiłem już następne w sobotę. Mam
nadzieję, że uda nam się zgrać w czasie! :) Szczegóły są na meetupie:

https://www.meetup.com/Hakierspejs-%C5%81od%C5%BA/events/269770079/

Chciałem dziś poruszyć temat składek. Po obejrzeniu panelu z KKC2019 o
zakładaniu Hackerspace'ów [1] doszedłem do wniosku, że lepiej jak
najszybciej zacząć zbierać składki. Zacznę od uspokojenia:

**Płacenie składek NIE będzie warunkiem uczestnictwa w regularnych
spotkaniach otwartych. Zbieramy przede wszystkim na wynajęcie lokalu
oraz drobną (poniżej 100zł jednorazowo) działalność bieżącą (hosting,
plakat, itd).**

Postanowiłem ogłosić zbieranie składek już teraz, żebyśmy w momencie
kiedy znajdziemy interesujący nas lokal mieli pieniądze na kaucję.
Dodatkowo, ilość osób które regularnie wpłacają na konto HSŁ będzie
dla mnie miernikiem masy krytycznej - kiedy osiągniemy przynajmniej 10
osób, które płacą z miesiąca na miesiąc, pewnie będziemy już mieli 15
osób żeby zarejestrować stowarzyszenie.

Obgadaliśmy temat na Mumble i doszliśmy wspólnie do wniosku, że żeby
Hakierspejs miał fizyczną siedzibę, przy założeniu czynszu ~1500zł
(>30m2 niedaleko centrum) potrzebujemy 15 osób które będą wpłacać po
100zł lub - co wydaje mi się mniej realistyczne - 30 osób które będą
regularnie dorzucać 50zł. Ta kasa będzie w większości czekać na moim
koncie aż zbierze się masa krytyczna. Dopóki nie zarejestrujemy
stowarzyszenia, osobom które przestaną wpłacać mogę zaproponować jej
zwrot. Planuję też dodać do naszej strony pasek postępu, w którym będę
na bieżąco - a docelowo automatycznie - aktualizował info o tym, ile
osób regularnie wpłaca.

Jeżeli warunki Ci pasują, zaplanuj proszę comiesięczne przelewy po
100zł na poniższy numer konta:

55 1140 2004 0000 3002 7656 1893

W razie pytań / opinii proszę o odpisanie na forum publicznym lub
prywatną wiadomość. Wierzę, że wynajęcie spejsa to kwestia czasu i uda
nam się zebrać potrzebne pieniądze :) Z góry dzięki za każdy przelew!

~d33tah

[1] https://youtu.be/QToZSo14kXg?t=5504