[HS General] Hakerzy w Gazecie!!1!oneone!eleven

rysiek rysiek w hackerspace.pl
Wto, 4 Lut 2014, 19:31:53 CET

Cześć,

Chyba czas zacząć tworzyć listę "osiołków" używających słowa haker w znaczeniu
"złodziej, który potrafi w komputer". Takiego maila wysłałem właśnie do autora
zalinkowanego artykułu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kłaniam się,

Z zainteresowaniem przeczytałem Pański artykuł "Lepiej sprawdź, czy twój
router jest dziurawy. On nie sprawdził i stracił 16 tys. zł":
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,15390537,Lepiej_sprawdz__czy_twoj_router_jest_dziurawy__On.html#BoxSlotII3img

Jako prezes zarządu dużej organizacji zajmującej się nowymi technologiami i
informatyką śledzę tego typu doniesienia, choćby u źródła (czyli w
Niebezpieczniku); z drugiej strony, jako członek-założyciel Warszawskiego
Hackerspace'a, obserwuję ciekawą tendencję okraszania informacji
merytorycznych słowem "haker".

Ciekawe, że w oryginalnym artykule na Niebezpieczniku słowo "haker" nie
wystepuje:
http://niebezpiecznik.pl/post/stracil-16-000-pln-bo-mial-dziurawy-router-prawie-12-miliona-polakow-moze-byc-podatnych-na-ten-atak/

Chciałbym zwrócić na ten fakt Pańską uwagę, ponieważ używanie słowa "haker" w
znaczeniu "cyberprzestępca" lub zwyczajnie "złodziej" w sposób nieuprawniony i
nieuzasadniony szkaluje dobre imię hakerów:
http://rys.io/pl/96

Jest również zbędne. Na złodziei i cyberprzestępców mamy już określenia, nie
ma potrzeby wykorzystywania w tym celu słowa "haker".

Odsyłam też do zalinkowanych w powyższym wpisie artykułów Edwina Bendyka oraz
reportaży Katarzyny Błaszczyk, naświetlających tę problematykę. Zapraszam też
serdecznie do Warszawskiego Hackerspace'a, gdzie będzie Pan mógł zapoznać się
bliżej z etosem, kulturą i środowiskiem hakerskim.

Byłbym niezmiernie zobowiązany -- ja, i wiele innych osób identyfikujących się
z ruchem hakerskim -- gdyby wziął Pan powyższe pod uwagę przy okazji pisania
kolejnych Pańskich artykułów.

--
Pozdr
rysiek